söndag 22 mars 2009

Vad hände med solen?

Hade väl inte mer än satt punkt igår så kom molnen. Men vi lät oss inte nedslås utan traskade iväg till sjön för att gå vår härliga runda. Men där tog det stopp.. Det visade sig vara en stor dragracingtävling på isen. Nå tänkte jag, sjön är stor. Men tack vare fredagens milda väder och nattens kyla hade det kommit ny tunn skare. Vi hittade helt enkelt ingenstans vi kunde gå mer än i skidspåret. Och där åkte det massor av skidåkare :( Efter en timme gav jag upp. Tjejerna var jättedeppade och försökte smita hem hela tiden för även dom trampade igenom och snön är ca 40 cm djup. Inte blev det bättre av att jag svor som en grovarbetare varje gång jag trampade igenom vilket var vartannat steg. Men Vilde var lika glad. Ibland är det extra skönt med en solstråle i familjen.
När vi kom hem kom solen tillbaka och jag satte mig på balkongen en stund. Läste en bok och smuttade på en kall öl. Efter en halvtimme kom skidåkarna tillbaka för lunch och lugnet var över. Men 30 minuter är inte fy skam. Som en god karamell!!! Tränade Vilde. Fot, läggande, ställande och sitt kvar. Körde med bollbelöning/störning utom på fotgåendet. Börjar få till ställandet nu, men jag ska testa en grej som verkar funka bra. Jag använder ju alltid stanna oavsett position när han ska stanna kvar. Det verkar som om han stannar lika bra på bara stanna, men ska säga ståstanna fort. I går funkade det iaf riktigt bra. Om ett par veckor ska jag köra igenom hela ettan men med 2-3 belöningar på olika ställen. Han fixar ett helt program utan belöning (eller rättare sagt han ser nästa moment som belöningen den stollen) förutom på fotgåendet. I övrigt tränar vi mycket övergångar dvs slut på ett moment kopplat med början på nästa.
Nu är halva gänget inkl alla hundarna på väg hem. Jag sitter i en reception i Åre och väntar på Jacob och hans kompis som tar några sista avslutande åk. I morgon eftermiddag är det Peggykurs.

Inga kommentarer: