tisdag 3 mars 2009

Låååång dag

I går steg jag som vanligt upp i ottan. Tre små blöta nosar brukar se till att matte inte sover längre än högst nödvändigt. Tog en långpromenad. Missade att jag borde haft skridskorna på mig. Det var blank-is på varenda stig. Tröttsamt! Sen var det dags att packa in Vilde i bilen för avslutning av Eva-kursen. Gänget samlades som vanligt och den här gången strukturerade vi oss så att vi fick ca en kvart var av egen träning. Tyvärr var hallen uthyrd vår sista timme så vår tid blev en timme för kort tid. Följaktligen blev det inte ett avslut utan vi får en gång ytterligare (om jag fixar det, ni har väl sett min på gång lista?)
V och jag gjorde först en tandvisning. Han kan inte förstå att det ska vara nödvändigt att sitta still när en trevlig människa vill hälsa! Men när jag la bollen en bit bort kunde Eva gräva i munnen på honom. Tror inte ens att han märkte att hon var där. Fint fokus har han den gossen!
Sen fick Eva för sig att han inte hade stadga så hon skulle sätta dit honom. Hehe, hon känner inte pluttefar. Först skulle jag lägga en bit korv framför honom. Barnsligt sa V. Ställde mig bredvid honom, sa stanna o droppade sen en bit och gick. Snusenkelt. Gjorde om samma men sprang därifrån. Skumt sa V och stannade kvar för att bevaka sin korv. Slutligen ställde jag mig mitt emot honom och slängde korvbitar runt honom. Ögonen trillade runt i huvudet och öronen stod rakt ut, men han satt som fastlimmad. Visste väl jag! Han är bäst! Ska börja byta ut korv mot boll. Sen tittade vi på den lilla armbågen vid läggandet. Inget stort problem kom vi fram till för så fort jag går åker den ner. Vi tittade på olika belöningar som stödjer armbågen i golvet. Det kommer att bli så bra! Mellan varven fick han ligga passiv på golvet vilket han numera fixar lätt som en plätt.
När vi kom till centralen passade jag på att träna läggande och ingångar. Det är så bra att göra det med alla människor och hundar som vimlar överallt. Vilde och jag går in i vår bubbla och tränar på hur bra som helst. Faktum är att han är bättre när det är riktigt svårt. Ju mer jag utmanar honom, desto bättre går det (till en viss gräns såklart).
Nu är det Stockholm som gäller för mig hela veckan utom torsdag så nu får dom vila huvudet. Och i helgen blir det inte heller mycket träning. Hur ska det gå????

Inga kommentarer: