tisdag 17 mars 2009

Med tre hundar i Åre


Ted Gärdestad skaldade förmånga år sedan "Sol vind och vatten". Byter jag ut vatten mot snö blir det en bra sammanfattning på hur vi har det. Just nu vräker snön ner och det blåser massor. Mellan snöbyarna skiner solen. Hundarna tycker det är toppen att ha semester i en lägenhet fylld av människor som vill klappa och leka. Toppen säger dom. Enda missräkningen är att det är så mycket snö på sjön att det är näst intill omöjligt att träna. Jag har tänkt om lite så det kommer nog att funka i alla fall med komplettering av inomhusträning.
I går kväll när jag gick kvällspromenaden med hundarna funderade jag kring om det verkligen är semester att åka till fjället. Så här ser min dag ut:
Upp 06.45, morgonpromenad - köper frallor, fixar frukost, väcker alla, fixar disken, ser till att alla kommer iväg, långpromenad med hundarna, dusch, lite jobb, handla, träna hundarna, ny promenad, fixa middag, disk, lite jobb, kvällspromenad. Läggdags vid 23-tiden. Det går i ett..... Men snart nog har vi inga barn som vill följa med på semester och då kommer det att bli så tråkigt. Det gäller verkligen att fånga alla möjligheter till umgänge. Men ett par timmars egen tid hade verkligen känts som lyx. Har jag tur blir det kanske tillfälle någon gång under veckan.
Vi får väl se...

Inga kommentarer: