söndag 8 mars 2009

Intensiv helg!

I går var jag på provledarutbildning i Jönköping. Det var en intensiv och informativ dag. Fick en hel del ideér på hur jag kan träna hundarna under våren. Men framför allt är det klartecken till att annordna prov. Vi behöver verkligen fler, så fortsättning följer. Kom hem sent, så det blev inte mycket mer än lite "avdamning" på kvällen. I dag startade jag upp min jaktkurs. Det var jättekul att ses igen. Träningsivern hade varit lite blandad under pausen, men alla hundar var sugna på att jobba. Det kommer att bli en inspirerande vår!!!
Jaana och jag passade på att träna Minja o Vilde med fågel. Vilde tvekade lite vid viltet :( men gjorde för övrigt ett utmärkt arbete. Fint fokus vid sidan och utmärkt stadga. Märker att V har lite svårt med fruset o/e kasst vilt. Visst är det förståligt, det är sällan jag skjuter en rutten eller frusen fågel. Men han kan ju råka ut för det på prov. Men han är en ung hund med en fantastisk inställning och en härlig energi. Vad mer kan jag önska?
Ryktet har nu nått mig om att Vildes Skojiga bror har gjort det igen! Grattis!!!!!!
I morgon är det Stockholm som väntar. Fortsättning följer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin blogg! Kolla gärna in min blogg på
http://blogg.veckorevyn.com/mittlivsomhund/

/Floyd