torsdag 28 augusti 2008

Hipp hurra

Idag fyller Vildemannen och hans 6 syskon 7 månader. Tänk vad tiden flyger iväg!! Vi firade dagen med att anmäla honom till en viltspårkurs. Tanken är att fixa anlagsprovet så fort det går. Vi får väl se hur det blir med vädret i vinter.

Tränade med mås och and i förmiddags. Avlämningarna satt som en smäck när jag bytte med en tennisboll. Han har lite bråttom att släppa tycker jag, så jag kommer att intensivträna håll fast ett tag. På lunchen gav vi oss ut i svampskogen. Hittade både soppar, kantareller och trattisar. Mums sa V när han såg de gula godingarna. Jag hojtade o jagade runt, men han lyckades slafsa i sig några stycken. Hrmf. Dessutom hade jag glömt påsar. Inte ens en bajspåse fanns tillgänglig. Så det blev till att stoppa fickorna fulla och bära sopparna i händerna. Men det var kärt besvär.
Middagen blev fullkornspasta med ett berg av svamp och nyriven parmesan. Såååååå gott!

Lovis o jag var på agility igår vilket gick helt ok. Fick både kramar och massor av grattis för vår pinne i lördags. Kul!! I morgon ska jag försöka hinna skjuta lite. På lördag startar Astrid o jag jaktkursen igen. Vi har blivit uppflyttade en grupp så vi får se hur det går. Sen bär det av till Stockholm och Sanna-kursen. Nu är det dags att rasta hundarna o krypa till kojs. So long!

Inga kommentarer: