torsdag 14 augusti 2008

Nu drar det ihop sig

I morgon är min sista semesterdag. Snyft!! Hur ska alla mina älsklingar klara sig utan mig en hel arbetsvecka. Och inte nog med det, nästa lördag ska L o jag till Borås och tävla i agility. Ujujuj. I går startade agilitykursen upp igen efter sommaruppehåll. Det gick sådär. L är ju inte i sitt esse när det ösregnar. Men med tanke på att åskan kom och gick höll hon iaf ihop bra. Paula tyckte jag var stel i kroppen. Det är jag säkert, men extra stel var jag igår efter att ha stått o pangat på skjutbanan i två timmar. Axlar o rygg värkte som bara den.
I dag for V o jag hem till en av mina kursdeltagare, Hans, o hans söta lilla flat Sally. Tillsammans med Marianne (Storytellers kennel) o hennes flattar hade vi ett träningspass. Lilleman har svårt att knipa näbb, men det går med lite aktivering och distraktion. Avlämningarna gick bättre o bättre. Grävde ner några knattedummies som han arbeta in på ett föredömligt sätt. En blev alldeles för svår eg. Hade ångrat mig och flyttat den 3-4 meter till vattenbrynet. Där grävde jag ner den under ett 5 cm lager gräs och jord. Oj vad han jobbade. Men han gav sig inte och arbetet var tyst och helt självständigt. När han till sist fick den i näsan gick svansen som en liten propeller. Det var en stolt Vilde som kom och lämnade dummien till en lika stolt matte. Min lilla micro machine.
I morgon och/eller på lördag ska jag skjuta mer. Börjar känna mig som Annie i Annie get your gun. Huka er gubbar!

Inga kommentarer: