tisdag 5 augusti 2008

Astrids special

Ja vad ska jag säga? Hade ju bestämt mig för att pensionera henne, men i och med att hon var anmäld fick hon starta i alla fall. Och vad gör hon då? Jo drämmer till med 83 p. Om vi inte missade ena rutan hade det blivit final i top 5 gruppen. Så här gick det:
Markering - 18p. Utmärkt markering men hon släppte dummien så att jag precis missade den.
Vatten - 18p. Det kom svallvågor och kraftig vind så hon jobbade suveränt. Simmade exakt raka vägen tillbaka vilket innebar genom vass och över en liten kobbe. Fick dummien precis vid foten. Därav neddraget.
Minnesmarkering - 19p. Hon kom lite snett i vinden så hon spikade den inte. Annars allt perfekt inkl avlämningen.
Markering/dirigering - 11p. Här missade hon den första markeringen. Vet inte vad som hände. Troligtvis var jag nervös och borde stöttat henne. Fick skicka om och lyckades skrapa ihop ett par poäng samt att dirigeringen var helt ok och även avlämningarna.
Närsök - 17p. Här var hon rejält trött men jobbade ändå effektivt o bra. Avdraget pga att hon frågade vid båda dummiesarna. Annars helt ok förutom lite slarviga avlämningar.
Så hade hon spikat markeringen vilket absolut inte varit en omöjlighet skulle vi säkert minst fått 15 p p åden rutan och totalt 87p vilket inneburit top 5. Jag är jättenöjd med Astrid! Hon var glad och arbetsvillig rakt igenom. Kanske trivs hon bäst med tollare kring sig mitt lilla hjärta!!

Ångrade att jag inte anmält henne till utställningen för hon är dessutom i full päls och har lagom hull. Domarna verkade gilla hennes typ, men någon vinnare i utställningsringen är hon absolut inte. Fast det hade varit kul med en bedömning.

Har bokat boende till nästa special så nu är det dags att lägga sig i hårdträning.... Snipp Snapp Snut, så var Specialen slut!

Inga kommentarer: