söndag 24 augusti 2008

Dagens värv


Kom på att det är bra träning för hundarna att följa med på skjutbanan. Följaktligen stuvade jag in tre hundar, gevär samt make och en son i bilen. Vi åkte till mitt tredje hem (näst efter huset och Stockholm) i strålande sol. Både P-R och Jacob fick pröva på att skjuta. Min egen insats gick utmärkt och det funkade bra med hundarna om jag bortser från att V hatar att sitta i bilen när det är aktivitet runt omkring. Efteråt gick vi en promenad och jag passade på att träna V lite i lydnad. "Nära" går riktigt bra. Gjorde för första gången en jaktinkallning och den satt som en smäck. Lillegrisen är så duktig!!
Eftermiddagen veks åt hushållsarbete tills jag kom på att jag måste fotografera Lovis till rasboken. Efter lite pyssel fick vi några bilder som jag tror kommer att fungera. Dock inte den ni ser här bredvid. Nu kvarstår "bara" Vildoberts bilder, men där räknar jag kallt med Louise. Det ligger ju liksom även i hennes intresse att bilderna är ok................
Nu drar jag till Stockholm och kommer åter på onsdag och då är det älgstudsare och agility som står på agendan. Det ser jag fram emot med stor iver!

Inga kommentarer: