torsdag 1 maj 2008

Innehållsrikt dygn

I natt hade jag det som de flesta andra nätter dvs intensivt! Vilde sover så länge jag ligger still. Men så snart jag andas, mer än i smyg, kommer det en ullboll och slickar hela mitt ansikte. Inga andra offer (typ glasögon) i natt, men jag vaknade som vanligt med känslan av att jag inte sovit alls.
Körde Jacob till sitt konfirmationsläger vid Stenungsund. När jag kommit hem gick vi en lagom slapp promenad i regnet. Jag samlade på mig massor av steg igår på agilityn så det kändes ok. Apropå agilityn, i går hade vi en höjdarkväll. Vi körde bara race och tävling. Det var jättenyttigt, svårt/lätt och roligt. Tänk vad mycket vi lär oss!!
Tillbaka till idag. Familjen Lanngren kom på besök. Så trevligt! Som grädde på moset hade dom med sig en princesstårta. Mums! Bengt tog massor av bilder. Förhoppningsvis blir det både till bloggen och till Louise.
I övrigt tränar vi närsök och linjetag. Det går jättebra. La ut ett släpspår som Vilde klarade galant. Sen har han upptäckt att matte bara "leker" med honom när han kommer med leksaken upp i knät. Tänk vad en pipis kan motivera en bra kontakt/avlämnande.
Om ni undrar - nej jag har inte glömt mina tjejer. Tvärt om! Men på lördag ska vi tävla på inoff jaktprov för SSRK Vä. Tar det därför lugnt. Tidigare har jag hetsat runt och tok-tränat. Försöker nu ett annat angreppssätt. Vi får se hur det går....
Natti natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bilder publicerade på http://www.gbg.bonet.se/lanngren/Vilde1maj2008.htm

mvh
Humle