lördag 24 maj 2008

Äntligen hemma!

Snacka om understimulerad valp! Vilde mötte mig vid grinden med öronen rätt ut och en galen blick. Familjen har gjort så gott dom kan, men det är inte lätt med turbovalpen i huset. Promenader räcker inte långt. Så nu har vi tränat och tränat. Bra för mitt dåliga samvete också. Avlämningar på min axel funkar bra liksom sitt kvar, plocka upp mm mm. Han är så begåvad min lilleman. Och energisk. Pust.. Just nu dundrar han omkrink med en PET-flaska som smäller. Tjejerna har funnit för gott att flytta utomhus under Vilde-attackerna. Jag förstår dom.
I helgen skulle vi ha åkt iväg på ett informellt träningsläger med några kompisar. Hade hyrt vandrarhemsplatser i Stättared. Tyvärr visade det sig när jag kom hem att alla tre är kladdiga i ögonen så jag vågar inte chansa. Jag vill självklart inte smitta någon. Vi får träna själva i stället, men det funkar ju det också! Det blir den enda helgen hemma mellan påsk och midsommar utan större aktivitet. (Nej jag är inte överaktiv, bara puckad...) Kanske kan jag hinna med lite i trädgården också! Vilde hjälper säkert gärna till!!
Har en fundering kring kontaktfält på agilityn. Jag håller på att klicka in locket, men varför inte bara klicka in kontaktfältet direkt? Känns lite som en omväg. Vet att lockat även används för t.ex. hindersug o annat, men just på kontaktfälten. Det verkar så omständigt. Är det någon som vet?
Med Lovis har jag vare sig kört klicker eller lock. Tänker försöka mig på att göra det ordentligt den här gången.

Inga kommentarer: