måndag 19 maj 2008

Vilken helg!

Pust! Helgens Sjösvängen avlöpte väl. Jan-Inge o jag hamnade i samma lag och vi kom tvåa. Kan inte ta på mig någon större ära för det. Aramis skötte sig ok men Astrid ballade ut vid markeringarna o vattnet. Övrigt arbete (sök, linjetag) gick helt ok. Linjetaget sabbade iof jag (en lång historia som jag inte ska tråka ut er med) men hon löste det till sist. Markeringarna gick i jättetuff terräng som hon helt enkelt vägrade att gå ut i förrän tävlingen var klar. Sen gick det minsann bra..... På vattnet var det bara linjetag (enkelmarkeringen tyckte hon att hon var för fin för) och det är inte vår starka sida. Men efter hårt arbete fick vi in den. Så egentligen har jag väl inte rätt att gnälla utan snarare backa tillbaka o träna mer. Inser att det varit alldeles för mycket markeringar på vatten. Men vi hade jättetrevligt och lagandan var mycket god!
Vilde skötte sig utmärkt och tog dom flesta med storm. Han blir lite otålig ibland, så det var nyttig träning för honom. En passiv helg med bara lite lite träning. Två till sådana helger kommer att följa på raken.
När jag kommit hem var det bara att packa om ryggsäcken o åka ut i skogen för avslut av min valpkurs. Vi skulle träna vatten så Astrid o Lovis fick följa med som pick up hundar. Det behövdes och dom skötte det utmärkt! Båda låg lösa vid vattenbrynet medan jag hjälpte "valparna". Härligt att dom sköter sig när matte har kurs. Det blir så pinsamt annars ;o)
Nu ska jag vara uppe i Stockholm hela veckan så jag kommer att längta sååååå mycket efter mina vofsingar. Stackars mig.
Glömde berätta att Vilde tappat två tänder. Vi hörs!

Inga kommentarer: