fredag 9 maj 2008

Vildes lärdomar

Nu är han snart 15 veckor och vet att:
  • mat hittas uppe på bord. Dit kommer jag enklast genom att klättra upp på en stol.
  • diskmaskinen är en matreserv som går att klättra in i. Längst in finns det som tanterna inte kommer åt.
  • lek blir det lättast om jag retar tanterna genom att kliva på dom. Efter en häftig jakt övergår det till lek.
  • allt som trillar ner på golvet, eller ligger på golvet, eller dras ned på golvet, är mitt och ska omedelbart tas om hand. Helst ner i magen.
  • strumpor är det roligaste som finns.
  • ligg är ett kommando för att rulla runt på golvet.
  • sitt kvar gör jag tills någon lyfter bort mig.
  • vassa tänder är bra vapen mot det mesta.
  • lerhål är det näst bästa som finns att bada i. Vatten är det bästa.
  • folk i skogen dansar så kul när jag hoppar på dom med leriga tassar.
  • mm

Inga kommentarer: