torsdag 15 maj 2008

Tack!!


Stort tack alla som gratulerat mig till min jägarexamen!!


I dag har Vildobert slagit nya Vildrekord. Först hans vanliga stolleryck i huset. Sen hitade han en uppkräkt, halvsmällt mus i skogen. Mums sa han och jag ylade för ovanlighetens skull. Inte för att jag har svårt för halvruttna möss, men dom behöver inte tuggas på av mina hundar! Sedan hittade vi ett fågelbo som apporterades och lämnades i handen. Tack och lov var det tomt. Träffade markägaren. Han berömde mig för mina lydiga hundar, men det var innan Vildobert hoppade upp o nöp honom i näsan. Sen gick han..... Han är söt min lilleman. Men inte sötare än mina tjejer! Dagarna raslar iväg. På söndag är det avslutning på min valpkurs. Innan dess ska Astrid, Vilde o jag på lagtävling med SSRK i Fegen. Det ska bli kul!

I dag fick jag reda på att Vilde ska på kursgård i ett dygn. Jag behöver jobba (!) och det i anslutning till vår valpkurs med Eva B. Alltså blir det tjänsteförrättning med Vildeman. Fortsättning följer!

Inga kommentarer: