onsdag 30 april 2008

Min dyrbara hund...

Man ska aldrig slappna av! Jag har i smyg gått och varit så nöjd med att min lillemann inte gnagt sönder något. Tjejerna på sin tid gick loss på tapeter och annan inredning. Visst har Vilde gnagt på ett par hörlurar han hittade på golvet, men det är ju inte lätt att veta att dom var förbjudna. Men i natt hände det. Husses glasögon som gömts så väl spårades upp och förvandlades effektivt av sylvassa tänder till konfetti. Allt medan vi sov vår bästa sömn. Jag behöver väl inte påpeka att glasögonen var nya och dyra. Dessutom pulvriserades en toapappersrulle som stog vid min säng (inte dyrt) och i morse hittade han min mobil som vi tack och lov lyckades rädda. Vad i hela friden har farit i min lilla gullunge? Gårdagen var dessutom en bra dag med en skön promenad på nytt ställe samt att han fick följa med på min valpkurs och apportera fågel vilket gick utmärkt. Kanske är han överstimulerad? Eller hungrig (nytt foder)? Eller dum :( Nåja, han är fortfarande söt och vägde 9,2 kg i måndags. Nu är han mer än dubbelt så stor som när vi fick honom. Dags att byta namn från lilleman till dunderklumpen!

Inga kommentarer: