torsdag 10 april 2008

Oboy vilket vackert väder


Solen skiner idag! Det gör att vi alla är på gott humör. Dagens långpromenad avslutades med att alla tre gick tätt ihop lååångt före matte som pinade på i full fart för att hinna med. Innan dess hade alla tre badat i lera och gnagt gemensamt på samma pinne. Vi tar små myrsteg i rätt riktning!

I går började agilityn igen. Vad kul vi hade och vad ringrostiga vi var. Lovis o jag snurrade runt och stressade så att Lovis tog helt slut. Men med boll o köttbulle blev det full fart igen. Åååå vad kul det är. Snart är det dags för Vildevild att följa med till klubben och börja träna kontaktfält och tunnlar. Hoppas att han kommer att tycka det är lika kul som Lovisloppan. Hon är för övrigt helt urfäld och ser ut som en hyena. Ful som stryk. Det innebär att agilitykompisarna tycker att hennes tunna seniga kropp är jättefin. Fick beröm för att hon är i så fin kondition. Hmmmm

Andra goda nyheter är att jag 1) ska gå en klickerkurs med Vildevild och 2) en valpkurs i Stockholm med samma hund för min gamla kompis Eva B. Stackars henne att få mig på kurs.

På lördag är det jaktkurs med Astrid. Det ser vi fram emot! Nu ska jag ut och lägga ett spår till Vilde.

Inga kommentarer: