onsdag 16 april 2008

Tiden flyger!

Hjälp, jag får ta lunchen till hjälp för att hinna göra ett avtryck bloggen. Jaktkurs i lördags med Astrid (jag är nöjd), plugg till jägarprovet på söndagen, Jacob fyllde 15 i måndags plus ett återbesök med Vildes öron (fortfarande inte riktigt bra :o( ), valpkursen och jägarskolan i går och agility i kväll. Och dessutom har jag hur mycket som helst på jobbet. Pust! Var tar valptiden vägen? Jag saknar timmarna på golvet med tokig valp som biter i näsan. Vildes o min gemensamma tid präglas av träning och uppfostring. Ska nog prioritera pussar o lek i morgon. Det ska inte bara få bli husses privilegium...

Tack vare Jacob har vi numera en moppe i huset igen. Väldigt spännande säger Vilde. Tjejerna är inte lika förtjusta. Däremot börjar dom bli förtjusta i lilleman. I går var dom tillsammans i flera timmar ända tills han gjorde ett pantersprång på Astrid som låg och sov och högg henne i nosen. Det är ett under att han överlevde. Hon är bra snäll!

Borde ta med mig kameran ut i dag. Tänk vad mycket "borde" och "måste" det finns. I helgen åker Jacob och jag till Sandefjord tilsammans med mina bröder plus ett syskonbarn. Det ska bli riktigt riktigt kul även om vi tyvärr missar Vildes valpträff. Han får vara hemma med husse i stället. Inte ens jag kan hinna allt och vara överallt. Irriterande.

Nu är det dags att jobba igen. Hej svejs!

Inga kommentarer: