torsdag 24 april 2008

Liten assistent

Vädret fortsätter att vara vackert (även om dom nu hotar med att det ska ta slut). Försökte mig på att rensa lite i en rabatt. Jippie sa Vilde och hjälpte till med att dra upp sånt som han tyckte jag missat. Innan jag han stoppa honom hade han dragit upp både lite vårblommor och massa blad på en buske. Så det var bara att ge upp. Undras hur länge jag kan skylla vildvuxen trädgård och ostädat inne på honom?

Måndagens klickerkurs gick utmärkt. Trygg hund och harmoniskt "ekipage" blev utlåtandet. Vilde tyckte det var konstigt att det inte alltid fanns godis när det klickade. Inte lätt för en baby när det klickar från 7 olika klickers runt omkring. Men han löste det galant. Hemläxan är att få honom att sitta och titta stint på mig med störning bakom ryggen. Så nu har jag en valp som följer mig överallt och sitter och glor så snart jag stannar upp. Dum hemläxa!

Tisdagens valpkurs (utan Vilde) gick utmärkt. Valparna/unghundarna är jätteduktiga. Vi kör väldigt mycket passivitet. Alla satt nästan helt stilla när jag slängde dummies runt öronen på dom. Godissöket var busenkelt och ägarna har slutat att använda kopplet som en förlängd arm. Kul! Dagen avslutades med diabilder på änder och gäss. Bläääääää

I går var jag uppe på jobbet i Stockholm för första gången efter det att Vilde kom till oss. Jag hade svår abstinens hela dagen. Inte blev det bättre av att jag bara han med att byta kläder och lassa in Lovis i bilen när jag kom hem. Det var nämligen dags för agilityn igen. Det är sååååå kul! Vi var utomhus och den eländiga planen sluttade. Paula och Magne hade så vänligt lagt banan så att vi fick springa som galningar upp och ner. Tungt men bra med alla steg! Vi körde snabba hoppbanor med roliga byten. Nyttigt var det. En ung tjej i gruppen är helt suverän. Snacka om förutsättningar att bli champion! I Stockholm klippte jag mig hos Juri. Samtalsämnet var som vanligt jakt och motorer. Känns inte helt vanligt med en roadracingkille som frisör. (Han har fru och barn dessutom om ni undrar.) Blev nöjd i alla fall.

Nu ligger Vilde och sover på min fot vilket är hans favoritställe. Han börjar bli lite rund så jag ska byta foder. Han får inte så mycket och rör sig en hel del så jag vill inte dra ner ännu mer. Hoppas att det hjälper. Nu ska jag klippa klorna på alla hundarna. Suck!

Inga kommentarer: