lördag 26 april 2008

Astrid har ordet

Nu har jag äntligen kommit åt datorn. Matte har hållit mig undan länge, men nu sitter hon och glor på tv'n. Ska berätta sanningen om syrrans och mitt nya liv.

En dag för länge sen kom matte och husse hem med en valp som luktade konstigt. Matte var helt vild och varje gång vi försökte uppfostra honom blev hon arg. Jag gav upp och gick och la mig i ett hörn. Han växte och matte klappade nästan bara på honom så jag var jätteledsen. Lovis var glad för det är hon alltid. Sen plötsligt fick vi gå promenader ihop och jag fick uppfostra honom. Vad kul det var! Och vi blev kompisar! Nu bor vi ihop hela tiden och han får sova i min korg. Ibland blir jag arg på honom och biter honom över nosen. Då blir han lugn så han är lydig min lilla son. Idag kom matte hem med massor av mat, godis och leksaker. Jag tog alla leksaker och la dom i min korg. När Vilde kom försökte jag jaga bort honom men då blev min dumma matte jättearg! Hon sa att det faktiskt var Vildes saker jag tagit och så gav hon dom till honom. Gissa om jag blev sur! Tur för henne att vi sen åkte iväg utan honom och tränade en lång stund. Matte var jättenöjd och berömde mig en massa. Kul! sa jag. Hon har sagt att Lovis, hon och jag ska på prov om en vecka. Då kommer hon säkert vara lika hispig som alltid. Jag får se om jag ska lyda henne eller inte....

Sen berättade hon att min bästis Aramis tagit ett förstapris i tollingjaktprov. Vi blev så glada att vi dansade runt i huset. Han är bäst min kompis!!! Jag längtar tills jag får träffa honom och ge honom en puss!

Oj, nu kommer matte. Bäst att jag slutar. Hej svejs!

Inga kommentarer: