måndag 21 april 2008

Äntligen!


Nu har vi rivit alla staket och hinder hemma. Ta i trä, det går riktigt bra! Det som behövdes var att jag åkte bort i helgen. Kvarvarande 50% av familjen tyckte det var jobbigt att slussa så Vilde fick lära sig att veta hut den hårda vägen. Han är rätt stor nu, drygt hälften av tjejerna, så han tål! Annat han har lärt sig i helgen är att Gotfrids leverkorv är ett måste i maten. Finns bara det går allt ner med en våldsam fart. Kreativ husse....
I mailen låg inbjudan till klanhelgen. Anmälde mig direkt. Det ska bli jättekul. Valde att ta husbilen för det känns som om pengarna bara fladdrar iväg just nu. Eget boende och matlagning är alltid billigare. Och det kan vara en bra inskolning för Vilde att bo ensam med mig i bilen. I sommar blir det ju totalt sett en månad ihop med tjejerna.
Helgens Norgeresa avlöpte på bästa sätt! Vädret underlättade naturigtvis men sällskapet, maten och atmosfären hade räckt mer än väl för att göra en toppenhelg. När vi kom hem i gårkväll möttes jag av en "lätt" understimulerad Vilde. Lite kvällsträning och han somnade gott. Idag ska han vaccineras och sen är det klickerkurs. Nu kom jag på att jag glömt att fixa blodpuddingsgodis. Får försöka komma iväg till Ica nu på lunchen. Det ska bli kul att komma igång med mer organiserad träning!
Nu ska jag fortsätta jobba!

Inga kommentarer: