lördag 8 mars 2008

Trist väder

I går hade jag en sån där praktisk dag. Var iväg o beställde ny hundbur. 2.100 kr för en helbur med vägg är ett fyndpris. Och han gör bra burar också! Buren får jag om tre veckor, men lilleplutt kan ju åka hem i den andra buren. Sedan fick jag tag i mantågsnät att sätta upp i hallen så att lilleplutt inte trillar ner för trappen mellan spjälorna. Hur vi löser det men internetdosan i hallen får bli ett senare problem.... Hade ett långt samtal med Louise. Om det blir som jag hoppas och tror blir det precis som jag vill. Hela familjen plus släkt o vänner håller tummarna!

I dag har det varit träning med Bengt och Göran. Görans lilla tik, Milla, är från Tollartrollet, mamma är Älsa så det känns väldigt familjärt! Astrid var sitt vanliga jag - på gott humör och for omkring som en torpederad köttbulle. Ville helst inte ta de andras dummies när vi hade blandat på söket, så jag blev lite sur. Innan söket körde vi först en platsliggning. Inga problem utom att Humle hade myror i brallan. Sen gjorde vi linjetag, ett riktigt långt (gick jättebra) och två med stoppsignal med vidhängande dirigeringar (funkade också helt ok). Efter det en dubbelmarkering som var svår och en trippel som var ännu svårare så klart. Dubbeln löste hon galant medan trippeln var svårare. Efter diverse dirigeringar kom i alla fall trean in. De andra avstog markeringar. Humle som är i puberteten rejsade runt lite innan Bengt fick ordning på honom. Sen var han jätteduktig och var strålande på söket. Milla är jättemysig men vill tyvärr pipa när hon blir otålig. Göran provade lite olika saker idag. Bäst funkar det med att köra lydnad eller lägga henne o gå ifrån. När husse står hos henne vill hon så gärna arbeta. På söket visade hon en imponerande energi och uthållighet. Hon är en kvick liten dam så Göran har alla förutsättningar att få en bra jakthund. I lydnaden är hon redan i trean.

Nu ska jag plugga mer till jägarexamen. Känner mig helt urblåst. Usch! Och vädret har varit uselt förutom när jag varit inomhus :o(

Inga kommentarer: