onsdag 19 mars 2008

Ännu mer sol

Helt otroligt! Ännu en dag med fantastiskt väder. I dag valde vi en annan väg och fick en dryg mil underbar skidåkning. Även om jag lyckades med att hela tiden ha solen i ryggen. Men jag har åkt ifrån mina solglasögon så det är rätt ok. Lite sol blir det ju alltid ändå..... Tjejerna var på ett strålande humör. Nu börjar jag äntligen känna igen Lovis efter konvalecensen. Full fart hela tiden och jag höll mig på benen och lyckades dessutom att åka rätt fort i backarna. Slalomgänget skiner som solar med sina bruna ansikten. Perfekt åkning och inga köer i liftarna. Det är helt suveränt rapporteras det! Jacob och Simon är först iväg och sist hem.

Lite senare tog jag och mina fröknar en promenad in till Åre torg. Mina skogsdamer trodde att alla som gick runt på gatorna behövde luktas på, för att inte tala om alla luktfläckar. Det tog lite tid lindrigt sagt......

Dagens rapport från Louise gav en beskrivning av Vilde Vilde. Han hade släpat runt vattenskålen (i metall) och plaskat runt i vattnet vilket inspirerat syskonen till nya upptåg. Det hela slutade visst med att Skoj stal lite av Louise mat och vild valpjakt uppstod. Astrid o Lovis vet inte vad som väntar dom. Nu är det inte många dagar kvar till lille plutt kommer hem till oss.

Inga kommentarer: