söndag 2 mars 2008

Härlig dag

Tänk vilken skillnad det är. Samma hund men två helt olika träningar. Idag var Astrid enda tollaren och jag är så nöjd med henne. Resten idel labbar i olika kulörter. Helenas lilla engelska import fick också vara med o titta. 5 månader (cirka) och en liten sansad krabat med de bästa jaktlinjerna. Vad kommer det bli av den lilla juvelen? Astrid visade framtassarna. Var på ett strålande humör och tyst som en mus när hon inte satt bunden. Självklart gjorde hon lite "the astrid way" men det var nästan försumbart. Helt ok markeringar. Samma dirigeringsövning som igår vilket gick strålande. Sen ett närsök med nergrävda dummies. Det tycker hon är jättekul. Jag tycker vi har så bra i de träningsgrupper jag är med i för vi försöker verkligen hjälpa varandra med tips o råd. Och alla tycker att det är livet med hundträning! Både flyttar, barns och äkta mäns födelsedagar ställs lite lätt åt sidan och krämpor (typ operationer) negligeras. Snacka om motiverade/motiverande träningsgäng!
På tisdag ska vi träffas på eftermiddagen och avsluta med korvgrillning. Det ser jag redan fram emot!
Nu är helgen snart slut och veckan arbete börjar pocka på i medvetandet. Den här veckan liksom förra är jag bara en dag i Stockholm. Börjar bli en i familjen igen känns det som. När Vilda Vilde kommer blir det ännu bättre även om maj ser lite fullspäckad ut med konfirmation, tävlingar, läger osv osv. Men första ska mars o april avklaras!!

Inga kommentarer: