söndag 16 mars 2008

Jippi! Snö!!!

På plats i Åre och här är det mängder av snö!!!!! Underbart!!!!!! Tjejerna är som tokiga och far upp och ner i snödrivorna. Kom på att Lovis inte var vinterfriserad (klippta tassar) så det var dagens första punkt. Astrid som är en riktig Canadensare har sällan problem med snö mellan trampdynorna. Undrar hur det kommer sig att det är så olika. Har fått tips om fina turslingor så att jag slipper stolleriet med hundar i sele och jag som en loska efter. Ska testa det idag tänkte jag. Det blir nog en kortis på 7-8 km så att vi inte förtar oss första dagen. Vi får se. Men först ska jag hyra tur-skidor. Mina egna är bara till för spårad terräng.
Vi har en toppenlägenhet. Ljus och luftig och redan full med hundhår. Som grädde på moset har den ett golv-till-tak fönster så tjejerna har en perfekt spejningsplats och kan hålla koll på alla som kommer och går i området. Vi bor på andra våningen så läget är perfekt för spaning!
Nu bär det iväg!

Inga kommentarer: