söndag 30 mars 2008

Sockan frisk!

Fick underbara nyheter i går kväll. Sockan har fått komma hem och är jättepigg! Alla värden är utmärkta tom långt över förväntan för en såpass gammal dam. Troligen en kombination av något hon fått i sig och en infektion. Härliga nyheter!!!

Lördagen förflöt utan att något speciellt hände. Vilde hjälpte mig att lägga ut två st sök till tjejerna. Det uppskattades av alla på olika sätt. Vi tränade lite på hantering (typ kloklippning etc) samt lite enkel grundlydnad. Självklart gick det strålande, men han är ju redan SLch och SJch......

I dag lämnade vi Vilde hos lillhussarna och åkte till Jan-Inge för jaktträning. Förutom J-I, P-R och undertecknad var även Göran och Bengt där. Först gjorde vi en dirrigeringsövning typ klockan med ganska långa avstånd. Sen linjetag och tillsist markeringar. Körde en dubbel med Lovis och en trippel med Astrid. Stackars Astrid fick det riktigt svårt för dummie nummer tre fastnade först högt upp i ett träd. När J-I äntligen fått ned den halkade den ur handen på honom vid närsta försök så att det blev inte förrän efter det tredje försöket som jag kunde skicka A. Trots det kom hon ihåg områdena de andra två fallit hyfsat väl och alla tre dummiesarna kunda tas in efter lite jobb. Lovis reagerade som vanligt lite på skotten men det gick jättebra ändå.
Tillsist ett fågelsök. Försökte inte ens med A utan tränade bara apportering med henne vilket gick ok. L markerade två fåglar ute på söket. Efter det att jag gått ut och busat lite kom hon in med dom. Jag är nöjd med deras arbete.

P-R o jag åkte på en husvisning sen. Suveränt hus, men det funkar inte med hundarna så tyvärr. (Inget angränsande skogspartier utan bara hästhagar vilket innebär koppel innan dom kan få springa fritt) På väg hem ringde Erik och sa att Vilde hade kräkts. Naturligtvis blev jag jätteorolig men han är pigg som vanligt. Vi får hoppas att det bara var något tillfälligt.

Inga kommentarer: