fredag 29 maj 2009

Lugn o ro

Jovars, kan nog kalla det här lugn! Alla sover utom jag o ungdomarna. Passar på att blogga för snart är det full fart igen. Har suttit o jobbat men nu får det vara nog för i kväll. Kom hem i går o slängde mig iväg för att avsluta vårens jaktkurs. Vi anordnade en liten lagtävling bestående av linjetag (tre olika längder att välja på) stoppsignal (där det gällde att få stopp på hunden så nära en viss punkt som möjligt), närsök (3 min med max 3 dummies) samt en stadgestafett (hundarna satt kvar medan mattar/hussar gick/sprang). Alla skötte sig utmärkt och våra instruktörshjärtan svämmade över! Tack Sally, Real, Dexie, Roxie, Nike, Theo, Honey, Gangster, Hero, Vera, Norton och Thot för den här säsongen! Nu är det dags för sommarlov. Men några deltagare kommer att hålla kontakten o träna vidare. Kul!!!! Och i höst ses förhoppningsvis de flesta av oss igen.
I dag tränade jag Vilde i lkl 1. Körde igenom hela programmet tävlingsmässigt o det gick riktigt bra. Han håller utan belöning. Han triggas av mina applåder och att få fortsätta. Skönt! Däremot har han börjar slarva med läggande och ställande igen. Men jag fick till riktigt bra träning så vi åkte hem nöjda!!
I morgon ska vi leka jaktprov. Sen ska jag göra en platsliggning i trädgården med alla tre.
Nattinatt

1 kommentar:

www.segerstorpshundar.se sa...

Det är verkligen vi som skall tacka för en toppenkurs. Tack snälla, snälla för att ni tar hand om oss till hösten också. Ja, inte kan man längta till hösten när man har en lång härlig sommar framför sig, men vi längtar efter fortsättning ändå;) Trevlig sommar! Linda & Real