måndag 1 juni 2009

Deppigt

Min arbetsgivare drar åt tumskruvarna. 3-4 dagar per vecka måste alla distansare vara i Stockholm av principskäl. Det finns inget i vårt arbete som gör att det måste vara så men chefen påstår tvärt om. Det innebär att jag flänger som en idiot mellan hemma och Stockholm för att hinna med arbete och familj inkl hundar. Dessutom är ju den här perioden på året som ni alla vet den mest hektiska i hunderiet. Jag är så stressad att jag har minnesluckor och ont i hjärtat. Har fått skjuta fram min semester pga jobb också. Men tursamt nog är det semester om 5 veckor (tror jag). Hoppas jag överlever.......... Just nu känns det som det vore en bra idé att byta jobb. Nackdelen är att jag har ett jättebra jobb, men med (numera) fel villkor. Får se om vi kan förhandla eller om någon är intresserad av en multikompetent kvinna i sina bästa år.
I lördags lekte vi jaktprov. Vilde gick lös hela tiden, satt stadigt vid skott och var 99% knäpptyst. Och han tog truten på linjetag!!!! Yes! Det vi behöver arbeta med är hans avlämningar som han slarvar med när det är fågel. Men det slipar vi på hemma. För övrigt har vi tränat lydnad på längden och tvären. I går lämnade vi hundarna hemma och åkte iväg på en halvdagsutflykt. Först brunch och sen allehanda shopping. Det är så mysigt att ha båda barnen med ibland. Erik är ju vuxen så det är inte självklart att vi får hans sällskap. Jag njöt! Sen hade Nina o jag avslutning på vår agilitykurs. Fick strålande utvärderingar så vi sträckte stolt på oss. På onsdag är det avslutning på Anita-kursen och sen är det kursledigt ända fram till september hoppas jag.
Nu sitter jag på tåget igen. Förvånad?

Inga kommentarer: