fredag 26 juni 2009

Mentala Vilde


Nu är han beskriven lille Plupp. Det enda som förvånade var spökena. Han reagerade inte över huvud taget. Kolla mamma spöken sa han. Satt framför mig och tittade intresserat genom hela momentet. När dom vänt bort lattjade han iväg och kom sättandes o ville leka med huvorna när jag kom fram. Etta på skottet vill jag minnas att hon sa. Mao mentalstatus känd o klartecken att tävla i bruks. Inga konstigheter.
I tisdags var det sista gången på tävlingslydnaden innan sommaren. Körde platsliggning (!) och i grupp fungerade det utmärkt. När jag däremot skulle göra läggande fick han helt fnatt o skuttade runt som en känguru. Tröttsamt....
Nu är vi på klanhelg. I dag har jag o Mariette dömt apporteringstest. Kul o intressant att se alla hundar o hundägare. På eftermiddagen prövade vi på tolling. Det gick riktigt bra. Vi har inte tollat ordentligt tidigare men Vilde sa att "är man från Canada så är man". Hade förstånd att även under tollingen arbeta med passiviteten vilket gav resultat. Vi har självklart en del att göra, men jag fick ett kvitto på att vi är en bit på väg. Kul!!
Mer info kommer efter helgen.

Inga kommentarer: