tisdag 30 juni 2009

Likt en mjukglass


rinner jag sakta bort men njuter intensivt under tiden. Det är bara att konstatera att jag är skapt för varmt väder. Blir full av energi och på genuint gott humör. Kanske borde jag skaffa Faraohundar i stället ;o)

Rapport från klanhelgen: Fredagen skrev jag om i senaste inlägget. På lördagfm hade jag träningsupplägg med Sanna. Jag är ett stort fan av att tänka bakåt och alternativa aktiviteter så det var inga stora nyheter. Men riktigt bra träning och trevligt sällskap. Lilleman skötte sig utmärkt. På eftermiddagen hade Linda och jag en valpkurs för 5 Tollarboare och 3 Lönnlöv. Vilka underbara småttingar! Dom fick bl.a. pröva på ett litet släpspår med klöv, gripaövning och "valpstadga". De små juvelerna skötte sig strålande. Det var jättevarmt och dagen hade varit lång för småttingarna och deras mattar och hussar. Men dom höll ut tappert. (Bilden visar en ung Vilde. Hade inget bättre att tillgå)
På söndagen var det klankampen. Vi delades in i 6 blandade lag dvs från de olika kennlarna och olika nivå på hundarna. Det var 4 grenar: Frågesport, Dirigering, Markering och sök. Alla skötte sig lysande. För lillemans del valde jag att fega på linjetaget och tog mellannivån som han spikade. Tog den svåraste markeringen (en dubbel med en dold). Den fixade han utan problem men var naturligtvis tvungen att stanna o lyfta på benet :o( Ganska mycket hormoner just nu. Det gav inget avdrag men en viktigt information till mig. Söket gick ua. Han är snabb som en kobra. Mycket spring o liten hjärna skulle någon kanske säga, men det skulle vara förtal. Nåväl, vi kom på en hedrande tredjeplats och styrde hemåt totalt slut. Vi hade inte mer än svängt ut från skolan så började batterilampan lysa på bilen. Efter två nervösa sammanbrott o ett vansinnesanfall löste det sig och vi kunde köra hem utan missöden.
Nu har Vilde vilat i två dagar då jag varit i Stockholm. Det har han nog behövt.
Ska försöka ta lite nya bilder o pigga upp bloggen. Det är mycke text just nu.
O Lovis mår just nu utmärkt. Har haft ett par "återfall" som vi tror beror på överansträngning men tar vi det lugnt fixar hon att gå lös kortare sträckor. Men f-n vet om jag hinner få igång henne till specialen. Vi får se.

1 kommentar:

www.segerstorpshundar.se sa...

Tack för grattiset:) Vilken rolig klanhelg ni har haft, blir lite avis på er som får vara med på så mycket roliga träffar. Tråkigt med Lovis, hoppas hon kommer igång ordentligt igen. För oss blir det ingen special i år. Det känns konstigt men istället blir det bröllop och bröllopsresa och det är ju inte heller dumt;) Jag köper jättegärna vilt också. Skall vi fixa det när vi ses nästa gång eller vill du ha plats i frysen så kan jag hämta tidigare? Vilket som passar för mig. Kul också att beskrivningen gick så bra. Kul också att beskrivningen gick så bra. Han är allt en cool kille. Ha det så gott i värmen!