lördag 6 juni 2009

Hmmm

Sitter o väntar på rapport om dagens MH. Ska bli spännande att höra. Vad har hänt sen sist? I onsdags hade vi avslutning hos Anita. Vi körde fågel. Först en komplicerad stadgeövning: Alla står på rad. Den längst fram får ett skott och en dummie kastas. Sen gör ekipaget helt om och går slalom mellan de andra tills man är sist i raden. Då sätter man hunden bredvid raden, lämnar o kallar in. Sen går man själv och hämtar dummien samt ställer sig sist i raden. Så snurrar det på. Komplicerat för små rödtottar, men det gick utmärkt. Sen körde vi markering med en trut och slutligen ett minijaktprov. Först en kråkmarkering. Sen ett sök med and, duva, trut och kanin. Slutligen en måsmarkering. Vilde? Tja ibland älskar jag honom o ibland blir det närmare det motsatta. Trut var bra sa han. Blääää för kråkan o anden. Men då blev jag arg o sen plockade han in allt utom kaninen som han inte hittade.
Sen har vi tränat lite lydnad o idag startade vi för första gången i lkl 1. Det gick käpprätt åt skogen tack vare mig. Så pratar vi inte mer om det förutom att han var en hjälte på platsliggningen. Första gången i grupp o schäfern bredvid slängde sig upp och mot honom med ett skall. Vilde ställde sig upp men slängde sig direkt ner o låg sen lugnt hela tiden. Domaren var så imponerad att han fick en 10. Duktig min prins! Det kommer fler tävlingar. Men nu är jag så trött......

Inga kommentarer: