fredag 8 maj 2009

Läskigt


I morse tog jag Lovis stygn. Vet inte om ni tagit bukstygn någon gång. Om inte kan jag berätta att såret liksom viker ut sig och innanför finns det ny hud. Det var just det "utviket" som är läskigt. Tänk om hon spricker? Nu gjorde hon inte det utan det ser jättefint ut. Kunde konstatera att hon i morse eller i natt plockat två stygn själv. Men det var i utkanten och spelade ingen roll. Nu är det fortsatt lugn som gäller ett par veckor till så att allt är 100 läkt, men redan på måndag ska jag börja förlänga promenaden litegrann. Gissa om hon längtar!!

I går tränade V o jag vatten. Hade bestämt mig för att göra det till en jaktfots och passivitetsövning. Han skulle bara få hämta om han skötte sig. Och det gjorde han! Hade honom lös hela tiden han jobbade. Jakfot långa transportsträckor. Visst försökte han dra i början men då slog blixten (undertecknad) ned. Efter ett par vrål i början blev han dessutom tyst. Tränade mycket bakåt vilket funkade utmärkt. Märker att han är lite splittrad på vatten. Har svårt med närsök i strandkanten. Antingen är man på land eller i vattnet säger V. Men allt löste sig till det bästa. Avslutade med att skjuta tre skott. Han satt lugnt o tyst o bara kollade. Dom 10 andra som var med på träningen tycker nog jag är rätt knäpp. Men det bjuder jag på! I dag blir det vilt o skott-träning. Sen bestämmer jag mig för hur vi gör på söndag. Har informerat arrangörerna att jag kanske kommer att delta som på en träning dvs går han mig ur hand då jädrans.....

Nu är Astrid i höglöp o Vilde är såååååååååååååååååå käääääääääääääääääääääär! Yyyyyyyyyyl låter det mest hela tiden. Astrid tycker han är en liten skit och kråmar sig för alla andra hanar. Vilde klår hon upp. Men för att hon ska få vara ifred är valpgrinden nerfälld igen.

Inga kommentarer: