tisdag 26 maj 2009

Kliar i fingrarna!

Har nu suttit i två dagar på en lydnadsplan utanför Uppsala. Solen har gassat så näsan o axlarna är röda. Jag har antecknat så pennan glöder så nu vill jag hem o träna!!!!! O så blir det inte förrän på fredag. Suck!!
Om jag ska göra en väldigt kort sammanfattning (är dödstrött) så är det att dom arbetar väldigt mycket med att stötta hunden med kommandoord. Det känns mycket retro - men varför inte! Många hundar fixar ju inte det operanta fullt ut. Sen lärde vi oss en kul övning som vi döpte till runda. Det är en fiffig historia som man kan använda till mycket. Ska se om jag kan försöka mig på en beskrivning längre fram.
Mycket tankar o funderingar fick jag. Ska sätta mig ner vid ritbordet igen. Inga stora förändringar, snarare justeringar.
Och trevlig samvaro med Louise, Linda, Katrin o alla andra deltagare samt arrangörerna Niina o Kent. Vilken förmån!! Ibland tar jag myrsteg o ibland jättekliv. Får se hur det blir nu. Kanske något svenskt mitt emellan??
Vi hörs!

Inga kommentarer: