söndag 10 maj 2009

Stor fet nolla

Så bestämde jag mig för att starta iaf. Skulle ta det som en bra träning. Och det gjorde jag! Vi fick beröm stadgan och transporterna. Bra markeringsförmåga o fina avlämningar. Men han nobbade truten. Så kan det gå. Men jag är jättenöjd för han struntade i skytten och höll sig till mig hela tiden. Snabb och effektivt arbetade han med stor energi. En pigg hund med stor samarbetsförmåga som gillar att jobba med dig sa domaren. Så vi är nöjda!! Nu ska vi träna trut på land. Och med tanke på att han är 15 månader och har en Astrid hemma som gör allt för att förföra honom, bl.a. precis innan vi åkte hemifrån, förstår jag att det snurrar i det lilla huvudet. Nu ska jag SLAPPA = städa o fixa i trädgården, laga mat o packa inför morgonsdagens Stockholmstripp. Men innan dess, en kall öl........

Inga kommentarer: