torsdag 14 maj 2009

Varning för långt inlägg

Först en reflektion. Jag får ofta höra att jag går mycket kurser. Det stämmer säkert men jag gör det för att fylla på. Och jag lär mig alltid något. Det spelar ingen roll om kursen är "bra" eller "dålig". Det vore oerhört förmätet av mig att säga att någon inte har något att lära mig. Mitt motto är - Det som inte kan utvecklas ska avvecklas! Den dagen jag säger att jag inte lär mig något, då är det dags att avveckla mig. Om inte annat så kan jag lära mig att "Vad bra. Det här kan jag redan!". Sen behöver jag inte gå hos samma kursledare igen. Jag är inte dum..... Det samma gäller när jag har egna kurser. Det är så oerhört utvecklande.
Jag suger åt mig tips när jag går utbildningar och blir sedan inspirerad både som kursledare och i min egen träning. Det gör att varje timme är en god investering.
Så till lite hänt sen sist: I måndags eftermiddag hade vi en liten "reunion" hos Eva B. Kul och mycket bra tips. Ska bl.a. träna Vildes Känguru-ingångar genom att försöka provocera honom att skutta ännu mer. Då blir det tji-belöning. Det funkar redan jättebra! I går hade vi del 1 av kursen hos Anita Norrblom. Wow säger jag!! Först fick vi ett kvitto på att vi har en superkull. Men det visste vi ju! Var jättenöjd med att Vilde gick med bra stadga och var helt tyst. Han arbetade utmärkt, även när de andra gjorde sina övningar hade han fullt fokus på mig. Det vi alla behöver träna (naturligtvis) är dels "av-knappen" och stadgan. Tänk att det är så svårt att komma ihåg att sitt betyder sitt tills matte säger annat.
Hade näst sista gången av min jaktkurs i kväll. Vi körde bland annat vatten. Alla imponerade stort. Vilka jättekliv dom gjort! Duktiga mattar/hussar med duktiga hundar. Vilken belöning för en kursledare!
Ska äntligen komma iväg till min träningsgrupp igen. På lördag ska vi ses för vattenträning.
Släppte Lovis för första gången idag. I 5 minuter fick hon trava runt utan koppel. Nu är hon hallt igen. Det här är tröstlöst............ Utredningen fortsätter på tisdag. Men det verkar sitta i höger handlov.

4 kommentarer:

www.segerstorpshundar.se sa...

Håller precis med om hur inspirerande det är att gå (och hålla) kurser. Det gäller att fylla på i kakburken med kakor med mycket russin i:) Tack för ett roligt pass igår! Vet inte vad vi skall ta oss till när den är slut. Om ni ine har en fortsättningskurs för oss, så anmäler jag mig till nybörjarkursen, *hotar*. Tråkigt att Lovis är halt igen. Det är ju så otroligt jobbigt när det blir så. Hoppas hon snart är pigg och rask igen! Ha det gott och tack för grattiset:) Linda & Real

Titti sa...

Ni klarar er säkert!! Jaana o jag ska diskutera hösten. Har lovat att ha en jaktintroduktion för lite tollarvalpar mm. Kanske kan vi få till nåon typ av fortsättning också.
Vi ses om två veckor!!

Unknown sa...

Jaktintro för tollarvalpar låter jättebra tycker jag. Kan jag anmäla lille Atlas (Snoddas-son) som jag hämtar nästa söndag? Mvh Carina

Titti sa...

Vad kul med ny valp i huset! Klart att du kan anmäla dig. SKicka ett mail med dina kontaktuppgifter så håller vi kontakten den vägen. Lyckades inte "komma åt" dig via namnlänken i inlägget.
/Titti