tisdag 25 november 2008

Nästa Vildemerit










Jo jag vet! Jag har varit hemlig som vanligt, men det är så skönt att kunna träna i lugn och ro. I dag gjorde vi apporteringstestet och Vilde klarade det med glans! Han fick en guldstjärna i kanten av domaren. Kritiken löd: Arbetsglad och motiverad unghund. Mycket imponerande sökmönster för att vara en så ung hund!
Och så fick vi kryss i alla godkändarutor! Lille Vildeplupp var så duktig. Felen som begicks stog jag för. Snacka om att vara nöjd med sin lilleman. Och tänk vilken kompis han är! Tålmodigt låter han sig släpas upp till Stockholm. Sen ställer han upp till 100% och är lika cool på hemvägen. Jag måste få göra vågen för honom. Sen driver han mig till vansinne rätt ofta, men just idag är det glömt!!!! Bilderna har Louise tagit.
PS! Qvicka och Tolle fixade provet för två veckor sen. (Då kunde vi inte vara med) Vilket gäng!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis!!! Vilken fin kritik. Härlig kille du har:)Linda med Real