fredag 14 november 2008

Ett tag sen sist

Nu var det några dar sen sist. Har mest traglat på. Var i Stockholm i tisdags o i Skövde igår. Vilka hisnande resor va!
Onsdagens agility var riktigt svår. Det är jättekul när Paula klurar till det. Hon gör alltid väldigt handlingsintensiva banor. Vi fick tänka till ordentligt men det gick över förväntan även om L tycker att den långa slalomen är rätt trist. Det blir bara en massa hysteriskt skällande till sist. Jacob kom på besök vilket L tyckte var kul. Han hotar för övrigt med att gå ett hundgymnasium i Värmland och då vill han ha Lovis med sig. Vi får väl se hur det blir med den saken....
Veckans V har gått i viltets tecken även om vi faktiskt var på klubben igår och tränade en liten stund. Passade också på att sitta o titta på andra medan V fick ligga bredvid. Han varvade ned riktigt snabbt så då åkte vi hem. Viltträningen går bättre o bättre. Idag tvekade han bara en gång. Sen sög han in allt i full fart med toppengrepp och lämnade i handen. Bra att det går åt rätt håll. En vacker dag ska vi tävla!
I morgon är det jaktkurs med Astrid. Sen åker V och jag upp till Stockholm för söndagens funktionsbeskrivning. Det ska bli så kul att träffa whiskey. Honom har jag inte sett sen vi hämtade Vilde. (Det är klart att det är kul att träffa dom andra också) Ska ha med mig 50 kaniner plus 50 fågel. Nej jag är inte pervers eller rubbad. Bara snäll mot mina kennelkompisar. Vad gör man inte för att klanen ska kunna träna! Nu är det middagsdags! Återkommer på måndag med rapport om helgen.

Inga kommentarer: