måndag 10 november 2008

Mitt i natten

På väg till min sköna säng kom jag på att jag borde ge ett livstecken ifrån mig. Men det får bli i morgon som jag skriver om lördagsträningen. I dag hade vi avslut på min egen jaktkurs. Alla var som vanligt jätteduktiga. Jaana o jag hade gjort en tävling bestånde av Linjetag (med gosedjur), Köttbulleslalom, Kast med dummie i spann samt ett Gosedjursök. Det var 9 tappra kursdeltagare som dök upp i regnet. Men tänk att det faktiskt var den enda gången av 8 som vi haft regn! Hundarna var riktigt duktiga även om de tyckte att det var jättekonstigt att det låg små leksaksdjur ute i skogen i stället för dummies. Några tyckte att det var som att komma in i en godisbutik! Men alla skötte sig föredömligt och plockade massor av poäng. Riktigt kul att se hur de har utvecklats under hösten!
Nu är det vinterlov och jag tackar Sally, Real, Nike, Honey, Roxie, Dexie, Thot, Vera, Milton, Hero, Ronja och Gangster för den här kursen!! Det har varit jättetrevligt. Jag hoppas vi ses igen till våren.
Dags att lägga huvudet på kudden! Nattinatt

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad busiga ni var med gossedjur och köttbullar:)Jag tycker att det var väldigt konstigt för gossedjur är ju aja baja för mig och köttbullar är ju så gott;) Jag och matte vill tacka för en superrolig och lärorik kurs. Söndagar har varit veckans höjdpunkt! Kram Real med matte