tisdag 15 juli 2008

Sommar?

Hörde att den här sommaren skulle bli den varmaste i mannaminne. Undras vilken man som stått norm för det minnet?
Har haft ett kärt besök av en av mina bröder under några dagar. Vi har hittat på allt möjligt trevligt, men tyvärr har hundträningen fått vara lite på undantaget. Och söndagens tävling ställdes in. Jag orkade helt enkelt inte. Skäms på mig! Men lite har vi i alla fall filat på olika saker. Nu behöver jag ta tag i tjejerna för nästa vecka är det en hel veckas jaktinternat med SSRK. För oss blir det femte året i rad. Kul men krävande vecka. Förra året var ganska hemsk då Astrid inte alls fixade träningen. Inte att den var för svår, utan att hon blev så låg. I år kommer jag att vara väldigt observant. Går det inte att stävja kommer jag att pensionera henne. Det är ju inte meningen att hon ska tycka träningen är så jobbig. En viss bävan känner jag faktiskt. Men Lovisloppan brukar kunna sköta sig. Vi får se. Annars får Vildobert hoppa in som jakthund. Det gör han säkert! Nu måste jag iväg o köpa mer hundmat, för den är slut. Alltid är det nått!

Inga kommentarer: