tisdag 8 juli 2008

Slö slö slö

I ömsom regn och ömsom sol slöar vi fullständigt. Orkar knappt träna hundarna. Enbart morgonpromenaden är helig. Kanske beror det på min dåliga nattsömn, vad vet jag? Konstigt nog verkar alla tycka att det är ok. Enbart P-R blir lite rastlös. Nu är det bara ett par dagar tills vi åker hem igen. Ska bli både skönt och tråkigt. Att få ordning på rutinerna igen är rätt ok. Får ta och skärpa mig nu och göra något annat än att läsa och lyssna på Sommar i P1. Webbradio är bra! I går skulle vi förresten spela golf för första gången. Och hundarna var med. Efter ett halvt hål (heter det så?) gav jag upp och tog med mig vofsisarna hem igen. Efter en timme tog jag Vilde o gick tillbaka. Vilde fick roa sig med närsök efter bollar som ideligen slogs ut i terrängen. Ser en möjlighet att tjäna pengar på honom. En klar tallang hade han iaf. Tur för honom, för på morgonen förtärde han en död fågel (den var nog rätt liten för bara benen stack ut ur munnen på honom medan han tuggade hysteriskt och höll sig undan. Att jag inte fick hjärnblödning! Det lilla eländet.... Nu ska jag nog ta mig en powerwalk i skogen och bli lite piggare. Det är så gott om orm här att jag ogärna tar med mig tjejerna ut utan full koll.

Inga kommentarer: