onsdag 16 juli 2008

Gårdagens träning

För att få nått kul i allt det eländiga regnandet packade jag in hundarna i bilen och for iväg till brukshundklubben. Vi började med agility. Lovis blir bara bättre o bättre. Ska börja fundera över vilka mål vi ska ha på specialen.
Vilde börjar fatta slalomen och har jättekul med kontaktfälten även om han undrar varför inte han får springa upp på gungor och balanser. Astrid fick bara titta på vilket gjorde henne jättesugen. Det är bra för henne att längta. Det peppar henne. Lite komiskt är det att se att de hinder Lovis flyger över, de springer Astrid lika glatt hukandes under. Undras om jag hade kunnat göra en agilityhund av henne. Tror inte det.

Efter det slängde jag ut 10 dummies (trodde jag) i högt gräs. Vilde fick börja på nära håll med stöd av närsökssignal. Han fick in en snabbt. Sen tjejerna varsin. Efter det en till för Vilde utan närsökssignal. Inga problem. Resterande 6 plockade tjejerna in växelvis. Ändå kändes det inte riktigt som om jag fått in allt men ville inte skicka ut dom med risk för att de skulle gå tomma. Beslöt mig för att gå en promenad genom området. A lurvade bakom mig som vanligt medan L var någon annanstans och gjorde gud vet vad. V sniffade omkring med den lilla svansen ivrigt viftandes och plötsligt stod han stolt vid min sida med en dummie i munnen. Duktig kille!! Jag vände och gick tillbaka för att köra ett lydnadspass med respektive hund. Då plötsligt kommer lilleman med en till! Slarviga jag!! Vilken tur att han är så duktig!!! Efter lydnadspassen som blev mest passivitetsträning för V fick dom skaka loss lite innan vi åkte hem efter tre timmar på klubben. Vi var lika nöjda alla fyra och jag kunde avsluta dagen med ett pass på skjutbanan.

Inga kommentarer: