tisdag 10 november 2009

Sjukling

Nu har kennelhostan drabbat vårt hem med full kraft. Först ut är Vilde. Han vaccinerades i våras, tjejerna för bara en månad sen. Förhoppningsvis kommer dom klara sig bättre. Vilde började harkla sig i går. När han sprintade runt i skogen kom det upp slem, men jag trodde det berodde på att han satt i halsen efter att ha druckit. Men lite misstänksam blev jag. Fram på kvällen blev han mer och mer "harklig" och strax efter ett på natten började han harkla vitt skummigt slem. Allt eftersom natten led fick han mer och mer hosta. Värst har det varit när han rört sig. Vid 03.30 la jag honom på min arm och strök honom över huvudet lugnt och länge. Då somnade han som en sten och sov sen i en timme innan nästa attack. Pratade med veterinären nu på morgonen som bekräftade min diagnos. Tydligen kan vi förvänta oss 2-3 dygn med intensiv hosta. Stackars familjen..... Jag har nämligen stuckit hemifrån igen. Ska vara i de tre baltiska länderna hela veckan men hade hellre varit hemma med lilleplupp. Suck!!!!

Inga kommentarer: