lördag 7 november 2009

Dagens upptåg

Vår lördag inledde vi med att Vilde o jag var på kurs. Dagens huvudövning var en trippel"historia". Vi började med att en dubbel kastades i ett ganska svårt område (bakom ett grunt vatten). Vilde markerade, vi vände 70 grader o jag skickade ut på ett linjetag som han spikade. Sen fick han ta in dubbeln o det gick bra även om han snurrade på nr 2. Efter det vände vi 70 grader åt andra håller och där låg det ett närsök. Vilde skötte sig exemplariskt och jag var nöjd med oss båda. Under tiden de andra körde passade jag på att träna jaktlydnad o stadga. Flyttade sen fram positionerna o tränade passivitet inför start på B-prov. Det gick riktigt bra som förväntat (positivt tänkande). Efter det gjorde vi ett par dubbelmarkeringar i olika terräng. Den som gick på andra sidan ett vatten lärde jag mig att Vilde räknar ut övningen själv. Dummie + vatten = vattenmarkering. Oj vad han simmade o letade. Aha sa han när jag skickade om honom. Varför sa du inte det med en gång??
Fick med mig mycket bra träningsidéer.
Sen hade jag avslut med min unghundsgrupp. Först gick vi igenom stora söket som alla klarade galant. Sen hade vi en liten avslutningstävling. Sitt kvar, Inkallning, Apport, Linjetag (till matskål) och zig zag mellan koner med korv på (utan koppel). Alla skötte sig lysande!!! Hej då och vi ses igen till våren!!
I morgon är det dags för avslutningsjaktprov med fortsättningsgruppen. Det ska bli riktigt kul det med!!!

1 kommentar: