måndag 8 september 2008

Speedad

I går kväll förgyllde Vilde sitt liv genom att trycka i sig massor av Camembert när vi inte var uppmärksamma. Efter det har han varit helt sanslöst pigg. I natt har han rastlöst vandrat omkring på ett strålande humör, morgonen genomleds med honom sprintandes runt med små fyrfotaskutt medan han rev och slet i allt som kom i hans väg. Fick jag honom att ligga still låg han och ylade. Bildar ostar någon form av alkohol i små hundkroppar? Övervägde att låsa in honom i en bur eller liknande men insåg att det hade låtit förfärligt så han fick vara. Nu har vi varit ute en stund och det verkar hålla på och ebba ut. Tack och lov!!!

I går startade jag upp min nybörjarkurs i apportering/jakt. 11 deltagare (10 kom igår) varav 2 tollare, 4 flatar, 1 lab och resten golden. En härlig grupp med många guldkorn. Jag hade en blandning av Sannaövningar och egna. Det funkade bra tycker jag, även om tiden som vanligt gick alldeles för fort. Jaana är hjälpinstruktör vilket är ett måste med en så stor grupp. Jag ser redan fram emot nästa söndag. Det känns rätt bra att jag inte har någon agility just nu för det är väldigt mycket annat både på jobbet och hemma. Dessutom har ju Lovis varit halt sen i lördags, men idag var hon riktigt bra. Hoppas det håller i sig.

Inga kommentarer: