onsdag 3 september 2008

Dagens träning

Sliter vidare med Vilde o fåglarna. Tja, sliter och sliter... Inte mycket till slit mer än att få honom att komma till mig. Den märkliga idén med matskålen funkar inte alls. I kväll fyllde jag skålen med mat och toppade med lite köttbullsbitar som var kvar från agilityn. Satte ner skålen och la ut en mås. Vips rusade V o plockade upp fågeln. Han tvekade två sekunder och drog sedan rätt ut i trädgården. Jag viftade med matskålen och till sist efter mycket tvekan kom han in o lämnade fågeln i hand o fick sin mat. Det är mycket lättare att byta med en fågel men jag vill ha en annan typ av belöning. Boll funkar inte här. I morgon blir det grillad kyckling. Får se hur det går.
I kväll var det sista gången på agilityn. Några av de andra fortsätter, men vi är tvungna att ta en paus pga mitt jobb. Vi tar nya tag om sex veckor. I dag tränade vi inne pga väder o mörker. Vi var bara 4 st; Pepsi, Egon, Aspen o Lovis dvs 2 small o 2 large. Banorna Magne o Paula gjort var riktigt kluriga men det gick över förväntan. Slalomet går bättre o bättre och även farten börjar hon få upp. Jag får kuta på i full fart. Kul är det!! Fast det roligaste idag var Egon. Han är en ung man som oftast håller ganska måttlig fart så att matte får tokberömma. Men idag var det tvärt om. Han var helt tokig och rusade omkring som en lycklig stolle. Vi blev riktigt upplivade av hans energi. Riktigt kul var det! Hoppas Lovis har den lyckade träningen med sig till tävlingen på lördag. Det är en stor tävling med många deltagare från när och fjärran, så jag tar det som en träning!
Nu ska jag fortsätta med hundvården. Klor ska klippas osv osv. Natti natt!

Inga kommentarer: