lördag 6 september 2008

Dagens tävling

Jag är jättenöjd men ändå inte! Vi diskade i båda racen, men det var så mycket som stämde att det verkligen känns som om vi är på gång. Agilityklassen var jättesvår. T.om farlig ansåg en hel del pga tvära svängar före o efter A-hindret. Vi redde ut alla svårigheter galant. Var på väg mot en prydlig nolla när L i slutet hoppade snett i långhoppet o tog samma väg tillbaka. Så var det roliga slut. Hade hon inte hoppat hindret tillbaka hade vi blivit 3-5 o hade vi nollat hade vi fått en pinne för tiden var väl tilltagen.
I hoppklassen var det ännu klurigare. I mitten av banan skulle vi vika 90 grade till slalomet. Rakt fram låg en tunnel. Lovis kunde inte motstå den så var det över. Men jag beslöt att köra banan exakt som jag planerat för att se om jag tänkt rätt. Det hade jag inte gjort. Gjorde ett framförbyte efter den långa tunneln vilket ledde till att jag trängde henne vid långhoppet. Bra att jag lärde mig det. Hon bjöd jättefint på hindrena och hoppade glatt o villigt långt från mig. Och slalomet satt som en smäck i båda racen. Det tar sig!
Hade tänkt att sova en timme för jag stack vid 04.30 men husse som lovade att ta ut hundarna har somnat i stället. (Trots att han sov hela morgonen....). Det blir bara till att försöka hitta torra regnkläder (allt jag hade med mig är dyngsurt) och ge sig av. I morgon börjar min jaktkurs. Spännande.

Inga kommentarer: