onsdag 10 september 2008

Principlös

I går frångick jag alla mina principer och lät Vilde göra ett sök. Ville se om han får snabbare avlämningar genom att få fortsätta att arbeta efter avlämningen. La ut ett sök med 12 dummies medan hundarna satt i bilen. Lite ljud gjorde jag innan jag hämtade Vilde som gick lös vid min sida till sökrutan. Duktig kille! Sa sök (nytt ord för honom) och han stack direkt. Tre stycken fick jag in prydligt i handen även om jag såg att tanken for genom huvudet på honom att det kanske skulle vara kul att dra någon annan stans. Efter den tredje riktade jag ommig en aning och då sprang han somett spjut ut åt ett nytt (rätt håll) och tog in en till. Underbart att han vågar ta ny mark trots att han hittat tre på ett annat ställe. Riktigt bra! Helt tyst och fokuserad var han. Sen bröt vi. Lovis tog in sina 4 i ett nafs. Tre fick jag i handen.Yes yes yes. Astrid var så taggad att jag trodde hon skulle springa till Gråbo. (5 km bort) Hon sprang och sprang, hoppade över djupa diken, for genom skogsdungar. Ett suveränt arbete. Tre kom in rätt snabbt. Sen hade jag som vanligt räknat fel. Så jag skickade o skickade ut henne åt ett håll. Hon jobbade o slet. Tyckte att hon markerade flera gånger så jag blev sur vilket hon märkte. Klev ut o kunde konstatera att inget fanns. Hmmm, lita på din hund har någon klok människa sagt. Hon är så duktig min Astrid. Klart att hon viste!! Sen skickade jag henne åt ett annat håll och vips kom den sista in. Kanonjobb av mina tre hundar. Tänk vilken glädje det är att ha dom. Nu ska jag vara i Stockholm i tre dagar så nu blir det vila för dom. So long!

Inga kommentarer: