måndag 15 september 2008

Nöjd o missnöjd

Efter ett antal dagar i Stockholm var det dags för jaktkurs med A igen. Det började uselt med att jag körde till fel ställe. Kom en halvtimme försent o A var helt ouppvärmd. Det visade sig vara vattenträning och A började obstruera. Hela träningen blev ett slit, men vi lyckades riktigt bra med att par markeringar iaf. Skit att hon ska vara så besvärlig på vatten. Hon som är så himla duktig om hon bara vill.....

På söndagen var det fullt ös. Först ett varv på skjutbanan. Jag sköt riktigt riktigt bra. Hade med hundarna. Lovis tyckte att det var sådär men var på gott humör. La ut ett sök. V fick göra en hel del "bakåtaktiviteter" för han var överladdad. Sen gick det så fint! Tjejerna skötte sig utmärkt. Men det tog tid så jag fick köra som en tok för att hinna hem med vapen o packa fåglar etc för min jaktkurs. Deltagarna var riktigt duktiga. Vi körde en hel del stadga o jaktlydnad och med hjälp av godis o bollar skötte dom sig exemplariskt. Apportera fågel gick bra för alla men tråkigt är att nästan alla i gruppen är väldigt hårda i mun. Vi körde tubsocka på fågeln och då gick det mycket bättre. Nästa gång får det bli nylonstrumpa. När jag kom hem plockade jag upp anden och en tennisboll. Gick och gömde anden o skickade V. Efter ett tag kom han bärandes på fågeln. Jag kastade upp bollen och då kom han till mig och fick tokjaga bollen som belöning. La ut fågeln igen (på ett nytt dolt ställe). Den här gången tog det 1 sek. så kom han i full galopp o lämnade direkt i hand! Vi älskar tennisbollar lilleman o jag. Gjorde samma sak en tredje gång med samma strålande resultat. Underbart! Sen lite lydnad o stadga så hade V fått sin dagsranson också. Nu sitter jag på tåget för nästa tre-dagars sejour i huvudstaden. Suck

Inga kommentarer: