lördag 6 mars 2010

Sura miner :o(

Mitt liv som kringresande projektledare ger mig många intressanta upplevelser och erfarenheter. Speciellt i och med att mina nuvarande uppdrag alla finns i baltikum. Tyvärr har det fört med sig att jag under våren får lägga alla ambitioner med Vilde åt sidan. Har ju tidigare bestämt att skjuta upp B-provsdebuten. Nu flyttar jag även fram Ökl-tjp o ev lkl II debuten. Jag får i stället fokusera på att hålla igång så gott det går (och det går gott i och för sig ;o) ) Men uj vad jag surar :o(((((

Lydnadsträningen har fokus på kroppskontroll dvs dämpa stepp och flyktiga armbågar. Det går framåt, men det är mycket pet.
I jakten arbetar jag mycket med alla tre nu. Det går strålande även om det ibland blir lite gnissel. Jag låter alltid alla tre arbeta. Tar jag fram t.ex. Vilde för arbete får han också arbeta. Kommer det ett ljud lägger jag honom så att han varvar ner. Sen får han göra något. Jag bryter aldrig en övning. Han ska alltid kunna lita på att det blir ett arbete, men att det är jag som styr vilken aktivitet. Hans förväntan ska vara hos mig, inte ute på fältet. Det går riktigt bra. Det är också riktigt kul att kunna träna alla tre växelvis lösa. Stadgeträning lönar sig!!!
I dag ska jag iväg på jaktkurs med Vilde. Äntligen dags!! Kanske hinner jag med en rapport i kväll. Jag kommer att missa en hel del av gångerna pga andra aktiviteter så varje gång är ett stort plus! Till hösten kommer jag att prioritera Vilde. Får se hur jag styr upp det då?!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Fina hundra, min sambo har någon typ av hemlig dröm om en tollare :)

Anna sa...

Din blogg är jätteintressant!

Vi har precis skaffat en flat som vi hoppas kunna köra jakt med i framtiden

Några tips än så länge?