söndag 14 mars 2010

Vad är tillåtet??

Jag bara undrar, (sitter o läser andras bloggar som innehåller personangrepp o lögner) får man skriva vad som helst i en blogg?? Själv försöker jag att hålla mig till mitt o mina hundar men blir bestört över de konstigheter jag finner om min ras o de lögner som skrivs om mina vänner. Trist är det!! Vill skribenterna att vi aktiva ska lägga av, eller vad menas??? Om man vill ge feedback finns en enda regel och det är att alltid utgå från sig själv och inte blanda in andra i värdering o synpunkter. Dvs "Du ljuger när du säger att..." ska ersättas med "När du säger att.. upplever jag...". Att använda en blogg till att smutskasta andra upplever jag som feghet. Det "skrivna" mediet är en-dimentionellt och bör därför, enligt mig, användas med försiktighet o omsorg.

God natt!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Jag håller med dig Titti! Visst är det konstigt att folk har ett så stort behov att smutskasta andra att all deras tid verkar gå åt sådant "skitsnack".//Lotta

Namn: Jessica sa...

Håller med! Jag förstår inte att man vågar.../Jessica

Unknown sa...

Det som är skrivet ar svårt att radera eller ångra, det blir kvar. Den utsatte kan inte heller försvara sig på en annan persons blogg. Som sagt dumt och fegt. Elakheter faller förr eller senare tillbaka på den som sagt dem...