söndag 28 februari 2010

Seiern er vår!!

Det är fint att vara norsk!! Extra fint är det när det är vinter-OS. Yeahhhhh!!
Om jag nu ska låta bli att förnedra er svenska kan jag i stället berätta om vad vi gjort förutom att njuta av OS....
Har inlett en ny "era" i jaktträningen med Vilde. Nu tränar jag alla tre tillsammans. Ooooo vad svårt säger Vilde men brudarna njuter! Det är en oerhörd tillgång att ha två genomtränade hundar som stöd i träningen av den unge gossen. Framförallt Astrid kliver fram och är min bästa hjälp. Lugn, stadig, dirigerbar så att ögat tåras och med avlämningar som gör mig så stolt. (Ni som vet hur jag slitit förstår...) Det gör att jag kan fokusera på Vilde medan tjejerna jobbar o får sitt. Vilde sliter med att vara tyst och stilla. Brudarna njuter av att få vara med i arbetet o jag njuter av att få ha alla tre på träningsarenan. O det går framåt med stormsteg. Vilde lär sig så mycket av att inte få vara i fokus men ändå vara i mattes ögonvrå. Trött blir han!
I dag startade Jaana o jag upp vår fortsättningskurs. Hans o Sally är inne på sin femte termin. De flesta andra är inne på sin fjärde. Det är en stor förmån för oss att få följa en grupp över tiden! Och härligt att se vad som hänt över jul!! Alla har utvecklats o tagit jättekliv framåt.
Reginas o min apporteringskurs gick också fint. Ambitiösa duktiga förare med dito hundar gör arbetet enkelt för oss. I dag påfrestade vi rejält vid stadga, inkallning och jaktfot. O gruppen briljerade. Vilket gäng!! Jag har sagt det förr o jag säger det igen... det är en förmån att vara kursledare!!! Tack alla, både för- och eftermiddagsgrupp för idag :o) Nu vankas Tallinn i tre dagar. Sen är det träning som gäller igen. So long!!

Inga kommentarer: