måndag 1 februari 2010

Snö snö snö, ännu mera snö

Nu gäller det att vara kreativ! Festligt tillfälle är det att träna äckelapportering (helt is/snöklädda dummies) och nergrävda fåglar i snödrivor. Vilde tycker att det är himmelriket o tjejerna tycker att mjaeja. Dom skuttar glatt omkring o gör i princip det dom ska. Men Astrid lägger gärna på ett mördarryck o ser till att dummien är rejält död när jag får den. Tur att hon är mjuk i mun. Annars hade det blivit dyrt.... Lovis är glad o skuttar omkring. Vilde är som alltid otroligt seriös. Jag utmanar honom i det mesta o han tar tacksamt emot. Långa linjetag. Massor av störningar vid markeringarna. Stoppsignaler när han minst anar det. Han utvecklas i full fart!! Men var kan jag hitta öppet användbart vatten????? I helgen börjar jag mina kurser. Nu gäller det "bara" att se till att våra träningsmarker går att använda. O jag som ska vara i Tallinn ända fram till fredag kväll. Det här blir spännande!

Inga kommentarer: